Senyor Ros, no em feliciti

Posted on Updated on

Tinc un d’aquells noms que pels pèls no es queden sense onomàstica. Oscar, un nom que si no em falla la memòria prové d’Escandinavia, se celebra aquí per Sant Blai. De petit em feia gràcia per allò de ser el col·lega de l’Epi i perquè, de tant en tant, queia una Cristina de Sant Blai de nata, que diuen que cura no sé quin mal. Per a mal el que m’agafa cada 3 de febrer quan veig a la bústia el sobre:

“Benvolgut Oscar, és tradició a la nostra societat celebrar la festa del Sant o la Santa del nostre nom i una celebració és sempre una bona ocasió per compartir bla bla bla…Moltes felicitats!”
I signatura (serà fotocopiada?) del meu alcalde.

En primer lloc, senyor batlle, li vull expressar el meu més profund agraïment perquè vostè (o la seua base de dades) pensi en mi i en tots els Oscars cada 3 de febrer. De fet, ni recordava que era el meu sant perquè no el celebro. Sóc agnòstic i prefereixo concentrar-me en les festes d’aniversari. Però, si li sembla, senyor Ros, aparquem les conviccions més personals i anem a ser pràctics. Que, com ens recorden cada dia al TN, estem en crisil i la pela és la pela.

Posem que cada carta costi 40 cèntims (20 enviament, 10 el sobre -per cert de paper no reciclat- i 10 més la impressió, el foli -tampoc reciclat- i l’etiqueta). Posem que el senyor Paer en cap també ens felicita per l’aniversari. I posem que això arriba a 100.000 lleidatans (desconec si felicita a tots els ciutadans… em semblaria lleig fer discriminacions). Resultat: glups… 80.000 d’euros a l’any.

Senyor Ros, si li plau, no em feliciti. Li prometo que a partir d’ara, cada 3 de febrer, em donaré per felicitat. Dediqui els 40 cèntims a coses prioritàries (disposo d’una llista de suggeriments, si li cal). I li garanteixo que no em sentiré menystingut si veig la bústia buida el dia de la meua onomàstica.

I, ja que ens estem sincerant, senyor Ros, també li volia dir que no em sembla bonic que s’utilitzin mesures com l’enviament de cartes per buscar una bona percepció de la ciutadania. Crec fermament que, la forma més honesta de guanyar-se aquesta bona percepció és fent polítiques que responguin a les necessitats reals de la gent. I la llista de sants crec que té poc a veure amb això.

P.D. Li prego que em disculpi si per sant Àngel no li torno la felicitació. La crisi també ha trucat a casa i ara mirem de felicitar pel Facebook i pel Twitter, o trucant als fixes per aprofitar la tarifa plana. Amb els cèntims que ens estalviem en sobres i segells taparem algun foradet.

5 thoughts on “Senyor Ros, no em feliciti

    […] Ros, no em feliciti. Li ho vaig demanar al 2011, també l’any passat i continuaré insistint fins que deixi de fer-ho. Em sembla un […]

    pako said:
    4 Febrer 2012 a les 15:34

    Devolver al remitente?

      compartidor said:
      5 Febrer 2012 a les 11:44

      m’apunto la proposta per l’any que ve, que fijo que em torna a felicitar. Merci Pako!

    Antònia said:
    28 Febrer 2011 a les 21:59

    No m’ho puc creure. Per què no us felicita per e-mail i així queda bé al mateix temps que estalvia?
    A mi de tant en tant, per Sant Jordi em felicitava el President, per correu electrònic, això si.
    Petons a tots.

    Amador said:
    25 Febrer 2011 a les 9:10

    Hola Oscar!
    Sóc l’Amador. Ha estat un plaer trobar-te mentre navegava per la xarxa. Només comentar-te que jo no rebo cartes de felicitació de l’alcalde (ni ganes tampoc, ja que com bé dius, es pot dedicar a altres coses). Suposo que no tothom les rep. A la meva dona (Montse), si que li arriben. Depèn del nom que tens, dic jo! Fins una altra!!

Deixa un comentari

