El ‘poro’ (amb una erre) més car del món

Posted on Updated on

Quan em sento estafat, m’agrada explicar-ho. Però si de l’estafa en surto mínimament victoriós (cosa gens freqüent en aquest món d’estafats del qual segurament també en formeu part) encara més. Les estafes, per dir-ho planerament i sense paraules malsonants, no estan en crisi, sinó que viuen un moment esplendorós. Classe política al marge, el mèrit d’aquest auge estafador se l’emporten sobretot bancs, assegurances i altre tipus de simpàtiques multinacionals, entre les quals sempre m’han entusiasmat especialment les que ens estafen en telefonia, electricitat i gas. Des d’aquí una salutació a totes elles.

Aquest darrer especímen té l’honor de protagonitzar aquest post, basat en fets reals. Des de fa anys som usuaris de Servigas ‘completo’ (nomenclatura de casa de barrets per a un servei ‘putiferi’) un entranyable servei pel qual, per un mòdic preu d’uns 120 euros l’any, tens garantida l’assistència i desplaçament davant d’avaries, i les 3 primeres hores de feina. Ahir, per un extrany fenomen paranormal, va aparèixer un petit porus (en endavant ‘poro’ ) al tub d’entrada de l’aigua calenta a la caldera, per on es fugava un minúscul, però emprenyador, raig d’aigua. Servigas va entrar en acció: es va presentar a socórrer-nos amb admirable celeritat i diligència. “Cal desmuntar tota la caldera i foradar la paret per poder canviar el tub. Seran més de tres hores” i, per tant, ens toca pagar. A la pregunta “I no es pot tapar el poro de manera més senzilla” l’operari assegurava amb expressió de “em sap greu”: “no”. Avui m’han passat el pressupost: 108 euros, i l’he rebutjat. No només perquè, més que un pressupost, em sembla un atracament (no vull ni pensar que passaria si m’haguessin afegit les tres primeres hores, que amb Servigas tinc “de franc”) sinó perquè el problema ja l’he arreglat.

Com es veu a la foto, el que un operari especialitzat va considerar inviable, oh miracle, ho vam fer realitat un amic manetes i jo. Remenant peces a la caixa d’eines i aprofitant la meua lleugera síndrome de Diògenes, un tros de goma i dues plaquetes de metall que premsaven la goma sobre  el tub, tapant així el poro, van fer el miracle. Problema solucionat en menys de 10 minuts, i amb 0 euros, enfront les 5 o 6 hores i 108 euros que exigien des d’un servei pel qual pago 20’5 euros cada dos mesos. Aprofito per donar l’enhorabona a Gas Natural Fenosa per haver guanyat el premi servei d’atenció al client 2012. No es un xist, és real.

2 thoughts on “El ‘poro’ (amb una erre) més car del món

    Ramon Camats said:
    9 Març 2012 a les 20:48

    Osti! Això és com quan vas amb el cotxe al taller per canviar l’oli i et diuen que t’han de canviar els discos de fre, les pastilles, les llantes i encara les cobertes… És molt bo el que t’ha passat. No és un acudit però ho mereix. En temps de penúria s’afila l’enyiny per treure quartos d’on sigui.

      compartidor said:
      10 Març 2012 a les 12:41

      s’afila l’enginy… i fins i tot la mala baba! una abraçada Ramon

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s